Search
Close this search box.

چرا باید میوه خشک بخوریم؟

چرا باید میوه خشک بخوریم؟

چرا باید میوه خشک بخوریم؟

میوه خشک میوه ای است که تقریباً تمام محتوای آب آن از طریق خشک کردن حذف شده است و میوه در طی این فرآیند منقبض می شود و میوه خشک کوچک و پر انرژی باقی می ماند.کشمش رایج ترین نوع آن است ولی انواع دیگری از میوه های خشک نیز در دسترس هستند، شامل انبه، آناناس، زغال اخته، موز ، سیب و … .

میوه های خشک را می توان برای مدت طولانی تری نسبت به میوه های تازه نگهداری کرد و همچنین میوه خشک می تواند به عنوان یک میان وعده مفید مورد استفاده قرار گیرد، به خصوص در سفرهای طولانی که در آن یخچال در دسترس نیست. میوه های خشک به طور کلی حاوی مقدار زیادی فیبر هستند و منبع عالی آنتی اکسیدان ها، به ویژه پلی فنول ها هستند.

فواید میوه های خشک برای بدن به طور کلی به چند دسته تقسیم می شوند:

-منبع غنی از آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان های پلی فنل برای سلامتی فوایدی همچون بهبود جریان خون، عملکرد بهتر دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را دارند.

-منبع غنی از ریز مغذی ها

به طور کلی، رایج ترین ریزمغذی های موجود در میوه های خشک عبارتند از:
ویتامین A
ویتامین سی
کلسیم
اهن
پتاسیم

-کمک به سلامت استخوان ها
ویتامین های موجود در میوه خشک میتوانند در سلامت و استحکام استخوان ها کمک زیادی کنند. آلوخشک یکی از میوه هایی است که در سلامت استخوان ها نقش زیادی دارد.

-منبع غنی از فیبر
میوه‌های خشک تقریباً دو تا سه برابر بیشتر از میوه ی تازه حاوی فیبر هستند. وجود فیبر کافی در رژیم غذایی برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کمک به کاهش سرعت هضم و جذب غذا مهم است. مصرف بیشتر فیبر میوه نیز با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نیز همراه است.

به طور کلی میوه های خشک شده دارای طعم خوبی هستند و می توان به جای تنقلات ناسالم مانند چیپس و پفک از انها به عنوان میان وعده ی غذایی نیز استفاده کرد.